2013. február 21., csütörtök

Céklás rizottó

A céklás rizottó azon túl, hogy szerintem különlegesen szép színű és mutatós, a cékla által egészséges is. Persze a cékla nyersen az igazi, de talán sütőben, egészben sütve több vitamin marad meg benne, mint főzve. Önmagában is finom eledel, ugyanakkor valamilyen fűszeres, sült hús mellé is kiváló mint különleges, csinos kis köret.
Hozzávalók kb. 4 személyre:

  • 1 fej lilahagyma,
  • 1 bögre rizottó rizs (pl. arborio),
  • kb. 1 dl fehérbor,
  • húsleves vagy zöldségleves alaplé (kb. 1-2 liternyi),
  • kb. 10 dkg vaj,
  • 2 közepes fej cékla,
  • só, bors, pici őrölt római kömény.
Első lépésként a céklákat alaposan megmossuk és hámozás nélkül alufóliába csomagoljuk őket, majd 170-80 fokon sütjük a sütőben kb. 30-40 percig. A rizottóhoz 1-2 kanál vajon megpirítjuk az aprított lilahagymát, ráborítjuk az átmosott rizst és kb. egy perc után felöntjük a borral. Ezt követően merőkanalanként adagoljuk hozzá az alaplevet és folyamatosan kevergetjük. Időnként egy-egy kanál vajat is adagoljunk a rizottóhoz. Fűszerezzük és folyamatosan ügyeljünk arra, hogy a rizs ne száradhasson ki, ne szívja fel teljesen a levet, így finom krémes lesz a rizottó. Amikor már majdnem puha a rizs, adjuk a hozzá a megsült, megpucolt és felkockázott cékla darabokat. Alaposan dolgozzuk össze, szükség szerint még adjunk hozzá levet és készen is volnánk. Grillezett csirkemellel tálaltam, de igazából önmagában is megállná a helyét főételként egy kis reszelt parmezánnal a tetején. Jó étvágyat kívánok!

Receptajánló:

2 megjegyzés:

tücsi írta...

Szeretném a céklát nyersen is használni, ,így az ötlet szuper.:-)) Gyönyörű a szine:-))

Márti írta...

Köszi Tücsi, nekem is nagyon tetszett a rizottó színe. Szerintem nyersen is remek lehet bele és úgy tényleg nagyon egészséges.

Megjegyzés küldése

Szponzoráció